uppdatering - helt improviserat inlägg

Hejsan hoppsan vänner och bekanta.
 
Jag har så himla fullt upp just nu att ni kan inte fatta. Typ.
Har haft praktik på restaurang Store Thor i tre veckor nu, har två veckor kvar. Trivs väldigt bra faktiskt! Det känns som att man är med och de värderar ens åsikt liksom. En i gänget. 8-16 varje dag. Fast brukar få dra tidigare pga lite att sysselsätta sig med. Tråkigt att säsongen är slut, ganska dött på lunchen. Men roligt ändå!
Ibland svänger jag förbi min syster och lilla Nellie när jag är på väg hem. Lite bebismys och soffhäng och "catching up" liksom. Sen åker jag hem till Mattias och sen hänger vi framför datorerna tills det är dags att sova.
Åh så härligt livet är. Är så lycklig.
 
Hade en "återförening" med Österports-brudarna (minus Sofia som hänger på andra sidan havet just nu) i lördags. De fick den där härliga idéen att jag skulle laga maten till oss. Fast de bestämde menyn såklart. Det blev någon nöt-filé i egen marinad och lite rotfrukter i ugnen. Såå gott. Sen drog vi till med en marängsvisch till efterrätt. Fast den fick var och en komponera ihop själv. När klockan slog midnatt tog jag tåget till ett ensamt hus i Köpingebro, för Mattias var på fest i Malmö och kom inte hem förrän sent på söndagseftermiddagen. Sjukt ensamt att sova själv på första gången på x- antal veckor. Galet. 
 
Nu när jag sitter här och skriver på min blogg så tänker jag bara att, guud vad jag saknar att skriva, liksom. Att uttrycka sig i text och leka med ord. Inte för att jag gör det just nu, är inte så skojfrisk för tillfället, bara trött. Men ni fattar. Jag kanske skulle bli matrecensent? Äta gott (förhoppningsvis) och sen bara skriva hur det smakade. Jodå. Fast hade nog blivit lite väl rund om magen då. 
 
Just det, har börjat bränna mig en hel del på fingrarna när jag lagar mat. Alltså inte på praktiken, utan hemma, helt onödigt slarvigt. Tar i ett galler från ugnen- med en handduk! Tio sekunder senare tar jag i den utan handduk. Mongo liksom. Kortslutning. 
 
Jaja. Nu sitter jag brevid Mattias som är helt inne i datorns värld. Jag lyssnar lite på höst-stormen utanför fönstret och dricker te som tycks smaka så mycket annorlunda än det gjorde förra hösten. Man kan ju undra om det är jag eller téet som har förändrats. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0