alltså

Jag blir lika imponerad varje gång jag går in på min blogg (typ en gång om året numera) och ser att jag har lika många följare trots det. Sjukt impad. Vad är det för tålmodiga människor jag omger mig utav?
 
Hur som helst, det går bra nu, kompis. Litegrann iallafall. Med några saker åtminstonde. 
Jag hamnade hos jobbcoachen igen. Ni vet, där jag satt 9-15 varje dag och tänkte att jag kanske skulle slänga mig ut genom fönstret för att lidandet skulle ta slut? Japp, där satte arbetsförmedlingen mig ännu en gång. Men den här gången var det lite annorlunda!
Ni förstår, den coachen jag hade förra gången var en pensonär som hade som "hobby" att hjälpa oss med att skaffa praktik. En pensionär som skulle hjälpa mig att få ett jobb/praktik.
Min tanke blev ju genast att det är sådana som han, som tar jobben ifrån sådana som mig, vilket inte alls hjälpte mig att klara mig igenom de där veckorna. 
 
I VILKET FALL.. Så har tydligen pensionären gått i pension för andra gången, för han var inte kvar. Jag fick alltså en ny handledare som var mycket mer hjälpsam och förstående. Dessutom fick jag kompisar! Jag och Torbjörn satt och löste korsord i Ystads Allehanda och Metro mellan jobbsökandena, Mikael såg på lustiga videor på youtube och Mattias kollade film på en annan hemsida. Så kom jag att överleva mina sex veckor hos coachen en andra gång. Nu ses vi bara två halvdagar i veckan, men det räcker gott och väl.
 
Till de roliga nyheterna! Jag har fått huuur många svar som helst på jobben jag har sökt. Den senaste månaden har jag varit på fyra intervjuder och ska provjobba på tre utav dem. 
Snuggles, café i Ystad. Kåseberga, café och bistro samt Ingelstorps Restaurang.
Ni vet, känslan att vara tvungen att tacka nej till ett jobb är ganska skön när man trampat i träsket för länge. Tyvärr ses vi inte på Örums Nygård i sommar iallafall. Är så glad över detta.
 
Det tråkiga är att jag inte har hittat någon lämplig kockutbildning i Skåne. Sooo, that sucks. Om ni har några tips så snälla, lägg korten på bordet. Ansökningstjofträsen öppnar nämligen imorgon och stängs om en månad. Den enda skolan jag har hittat som verkar lovande ligger uppe i Grythyttan, så det är ju en bit att förflytta sig upp i landet. Vi får se om jag kommer in.

Nu har ni fått någonting att läsa! Hoppas att det har mättat er för ett tag. Återkommer när jag har något annat roligt att berätta! Här är några bilder sålänge.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0