kan ju passa på att berätta

igår när jag hade tränat och väntade på att mats skulle träna klart satte jag mig i taxihuset på stationen i ystad. då kommer det in en 27-årig kille (jag minns inte vad han hette, men det var säkert ett ballt dubbelnamn som jobbiga-göran eller tuffe-uffe) som luktade öl och bar på en systemet-påse. han sträckte fram handen och hälsade (han var jättekall om händerna) och berättade att han skulle åka till stockholm men han hade åkt fel och hamnat i ystad.
han berättade också om sina kompisar Stumpen och Rebell-robban uppe i stockholm. Stumpen hade förlorat ett ben när han dinglade med benen nere i tunnelbanestationen i stockholm när tåget kom. men det hindrade inte honom ifrån att köra bil som en galning. Rebell-robban spelade gitarr naken på scen med gitarren för sitt kön.
killen bjöd mig på en öl men jag tackade nej, så han tog en själv. efter en stund väntade mats på mig så jag var tvungen att gå. då fick jag en kram och innan jag gick ut sa han "tänk på att det regnar."
-
så himla fin kille ändå. han gjorde min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0