2010 i några få ord

Januari 2010. ingenting speciellt med nytt år och sådär.


Februari 2010. jag och min pojkvän firade ett helt år med varandra och han hade skjorta och jag hade klänning. vi bastade, drack vin och grillade. snön stoppade inte oss. i februari kom jag på att det var helt okey att vara insnöad. sålänge man var det med honom.


Mars 2010. vi hade vår andra klassfest, jag fyllde 17 år och tänkte att jag var ganska gammal men det var jag ju inte. längtade jättemycket till london, satt uppe hela nätter och lyssnade på kent och visste inte vad jag ville göra med mitt liv, lite som att stå med en fot i vaggan och en i vuxenlivet, så att säga. jag trodde att min bea-fisk var på smällen, men den dog istället och senare köpte jag mitt egna akvarium och var jätteglad över det.


April 2010. vi hade studiebesök och jag blev jämförd med lisbeth salander. jag fantiserade om att flytta till göteborg för att plugga när jag tagit studenten. jag längtade fortfarande efter london och jag satt fortfarande uppe hela nätterna och lyssnade på kent och såg när solen gick upp.


Juni 2010. jag fick mitt första sommarjobb. jag jobbade på dagis i tre veckor, som var de värsta veckorna i mitt liv. jag drömmer fortfarande mardrömmar om att jag jobbar på dagiset ibland. jag firade midsommar med min pojkvän, jag satt uppe på kvällen och såg på sex and the city. min pojkvän tog studenten, jag fick farmors laptop.


Juli 2010. jag började sälja jordgubbar på heltid resten av sommarlovet. det hände att man vaknade mitt i natten och trodde att man jobbade. väldigt psykiskt krävande. dessutom åt jag mängder av jordgubbar och smält choklad varje vecka. grisfest och marknader. jag ville försvinna ibland, bara vara borta en stund, men jag städade istället för att känna så. jag läste ut två böcker av per nilsson och jag och mats åkte till ystads djurpark.



Augusti 2010. min pojkvän blev väldigt sjuk och fick åka ambulans till lunds universitetssjukhus och jag åkte fram och tillbaka mellan mitt hem och mitt hjärta. jag åkte till göteborg och åkte balder minst två gånger. jag åkte till ullared. min pojkvän kom hem igen och jag var världens lyckligaste. jag åkte till malmöfestivalen, jag såg lars winnerbäck på stortorget och det var ett av de lyckligaste ögonblicken i mitt liv. jag köpte två grodor till mitt akvarium som dog lite senare.


September 2010. jag kom en timme för tidigt till skolan varje tisdag. jag färgade mitt hår rött för att överleva hösten lite sådär spontant. jag började på kickboxning. det var inte en av mina gladaste månader. jag kände mig väldigt medelmåttig.


oktober 2010. fester, skratt, mys. pluggade mycket psykologi som jag ändå fick göra omprov på. gick runt på backarna i kåseberga. bestämde mig för att raka mitt hår. firade mats födelsedag. färgade om mitt hår, hade höstmys i sommarsugan.


November 2010. jag inredde terrariet till mina grodor, gick på halloweenfest med världens sämsta utklädnad. fick mina små grodor. åkte till skolan och satt där en hel dag och väntade på lektioner som visade sig vara inställda. hade kanske världens sämsta fredag ever. ringde en snubbe klockan två på natten, vars nummer jag inte har inlagt i mobilen. det blev årets mysterium, eftersom att jag inte ens hade pratat med mannen som visade sig vara 40+ och bodde i oxie. han visste inte vem jag var och jag visste inte vem han var. jag gjorde äppelpaj varannan dag, fick min kamera, det kom jättemycket snö, jag var trasig och jag och mats låste fast ett hänglås i parken.


December 2010. jag och mamma var innesnöade och hade en bakdag. jag gjorde en önskelista (fyra av de sakerna fick jag faktiskt. synd att det inte var en nakenkatt.) jag opererade stortån för tredje gången. jag hittade ett rött läppstift. julbord efter julbord, innesnöad på julafton (men några grannar kunde gå hit.) ville fixa mitt akvarium och hade en fin nyår.



mitt 2009 då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0