whaat

alltså, det där med dukar och mattor.. vad ska man med det till? det blir ju bara smutsigt och svårare att torka golv och bord. mycket lättade att städa utan mattor och dukar. visst ser det väldigt juligt ut nu i teverummet med en julduk, juleljus och en fin matta, men whaat? duken blir ju helt skrynklig av att jag har datorn på den, och massa smulor och skit kommer hamna både på och under duken. ljusen står bara i vägen och jag kan inte ens rulla bordet på mattan utan att mattan blir helt skrynklig och sne. orkar inte detta! ska nog gå i ide.

egentligen skulle jag nog bara tala om för er att jag, pappa och mamma har städat hela nedanvåningen idag, och någon gång under kvällen (förmodligen när pappa var ute en sväng) smet Korven in genom dörren, fintade Tott och placerade sin lurviga lilla kropp i soffan, utan att någon märkte något. ingen vet hur länge hon hade legat där innan pappa såg henne men trodde det var Tott. dubbelséendet som uppstod när det satt en svart katt på golvet nedanför soffan, och en svart katt i soffan. då förstod vi vad som försiggick och då åkte kattkorven ut genom dörren. lille snutte.
nej minsann! snart ska pappa koka lite knäck. skinkan står i ugnen, granen står i köket och revbenen är på upptining. nu är det jul här i vårt hus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0