Julklapp: utslag

Julafton såg ut såhär:
Vaknade med Mats klockan nio (han hade förstås varit vaken ett tag) gick ner till resten av familjen som såklart hade varit vakna ett tag. Jag försökte få i mig lite frukost meeen jag kan inte äta så tidigt, så kissarna fick min gröt istället. Sen delade jag och Mats julklappar, han fick en parfym och jag fick en ögonfransböjare och en bok. Vid tio åkte han iväg och jag och syrran och katten vilade i min säng med datorerna och julmusik.
När det blev dags för lunch slängde vi fram lite julmat och åt gröt och åt i två timmar. Klockan två gjorde vi oss i ordning och såg på Kalle Anka med två kissar i soffan (såklart, i julefrid.)
När klockan slog fem åkte vi till min moster och firade jul med mormor&morfar moster1 med man och moster2 med man hela kvällen.

Jag lyckades dra på mig några obehagliga plidor i ansiktet. Typiskt!
Idag har dagen varit så himla lång och jag har varit trött även fast jag bara legat i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0