en snabb uppdatering bara

innan jag lägger upp massa bilder på mitt hår tänkte jag uppdatera lite vad jag och mats har haft för oss i helgen. det kanske inte är så mycket att skriva, men det verkade som en bra idé innan jag började iallafall.

  • i lördags färgade mats mitt hår, vi åt lättsaltade chips med paprikadipp, vilken jag inte var förtjust i, men det kvittade ju.
  • igår var en såndär dag man lätt skulle klarat sig utan. gick upp, insåg att jag hade ett mygbett på lillfinger-knogen på vänsterhanden, åt frukost, somnade i soffan, vaknade, gick ner och la oss i sängen och somnade, vaknade halv ett och fikade lite, borstade tänderna och såg på teve. sen flyttade vi ner en 120 säng från ovanvåningen till mats rum i källaren. det tog sin lilla tid, men bra blev det. sen gick vi ner i city och köpte godis, såg på teve hela kvällen, gick och la oss i fetingsängen. mats tyckte att det skulle bli skönt att inte bli intryckt i väggen, men det blev han ändå. jag gillar att ligga nära.
  • när jag och mats har bestämt att jag ska gå upp klockan nio, kommer han tio i nio och övertygar en sömnig liten josefine att klockan är nio. (mats går alltid upp tidigare än mig, jag kan inte hjälpa att jag sover som en liten törnrosa) och för mig är de där tio minuterna viktig morgonmystid. man ligger och drar sig lite och gnuggar sömnen ur ögonen och sådär. vi åt frukost, duschade och sen följde mats mig till stationen och jag åkte till skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0