artonåringen

idag åkte jag till skolan, gjorde ett prov som gick på tre röda sekunder, tänkte att jag absolut inte ville sitta i skolan från klockan åtta när min nästa lektion började halv två. jag ringde till mats jättefort och sa att jag väldigt gärna ville åka hem till honom och mysa lite. sagt och gjort.
när jag väl var hos mats låg vi och pratade om allt mellan himmel och jord som vanligt. så kom vi in på min artonårs-dag, som för övrigt är på en fredag, passande nog. så frågade han om jag inte skulle ha en artonårs-fest. så tänkte jag att neej, jag har aldrig haft en fest någonsin, om man inte räknar med alla kalas jag och Tilda hade när vi var små. ni vet, med korv i bröd och tårta och sådär. men så pratade vi lite runt det, och det hade ändå varit ganska roligt med en artonårs-fest. eller, inte "ganska roligt", jag började längta på en gång. jag ville skriva inbjudningskort och allt därtill! jag har gått och fantiserat om det hela dagen, men jag får hålla mig i skinnet. jag fyller ju trots allt år om lite mer än fem månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0