det som håller mig flytande

barn: jag är trött..
jag: jag med..
barn: jag vill hem..
jag: jag med..
barn: varför säger du samma som jag?
       

man vet att man inte är ett barn längre när man blir åksjuk av att gunga.
        

en pappa och hans son, (vi kallar honom kalle) går in genom dörren samtidigt som jag.
barn: kalle, är det din mamma?
jag och pappan: ehehehehehehe.. nej
        

barn: jag är allergisk mot ugglor.
fröken: har du varit så nära en uggla att du har märkt att du var allergisk?
barn: ja.
fröken: hur gjorde du då?
barn: jag klättrade upp i ett träd i natten.
fröken: det tror jag inte ett dugg på. ugglorna hade ju flugit iväg då.
barn: jag sa inte att jag var allergisk mot ugglor.
       

barn: ooh, vad fint. rita åt mig!

jag: okey, vad ska jag rita?

barn: en häst, en hästbebis, en prinsessa, en kung, en drottning, ett slott, en prins..


Kommentarer
Postat av: Sofia

haha, ungar är för söta!

2010-06-24 @ 08:56:58
URL: http://sofiaapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0