Musjakt del ett

Godkväll, jag äter banan!

Ikväll fick Mats för sig att han skulle slå ihjäl ett X- antal av sina musungar och mata dem till sin orm. Själv var jag inte med när detta inträffade, då jag hade gömt mig nere i källaren. När han kommer ner har han de små döda liven i en påse, och två av de små musbarnen hade rymt när de skulle möta sitt öde. När jag går in i garaget och ska sätta in Mushusen i den rengjorda buren ser jag ett litet musliv springa omkring på golvet, och smidig som jag är fick jag tag på den. En stund senare när jag var världens snällaste flickvän som sopade golvet, fick jag syn på ett litet musliv till. Den däremot var lite segare att få tag på. Mats sa att jag fick trampa ihjäl den, men då blev jag lite arg! Efter många om och men och flyttningar av diverse gräsklippare och dammsugare, fick jag tag på det lilla livet också, och släppte in den i buren hos sin mus-familj.
Alltså räddade jag livet på två små möss, som skulle kunna ligga i magen på en liten Boaorm istället. Oh, vad jag tycker om Mats möss.

Nu ska vi se på Alien 4 filmen. Inatt kommer jag säkerligen att drömma frukansvärt sjuka drömmar, men det är det värt.
Har jag någonsin sagt att jag är allergisk mot banan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0