2009

Året 2009 har verkligen varit förändringarnas år för mig.

Året började med vinter och kallt. Jag och Mats blev tillsammans i februari, och han har förändrat mig väldigt mycket. I början, när vi inte kände varandra så mycket, var det helt löjligt så lika vi var. Vi tänkte på samma saker, hade ganska lika intressen, sa samma saker på samma gång. Man skrattade åt det och tänkte inte mer på det. Men när vi lärde känna varandra bättre, upptäckte man, eller iallafall jag, att vi var lika på så många fler sätt. Det tänker jag fortfarande på ibland. När man tänker att, vi är så fruktansvärt olika, då, helt plötsligt säger eller gör han något som man precis tänkte på. Då småler man sådär lite för sig själv, och tänker att vi är nog ganska lika iallfall. Nu är ju inte grejen att man måste vara lika, utan att det måste finnas någonting där som man älskar med personen. Och det är precis det som finns hos Mats. För jag älskar hela honom.
Det är då jag pussar honom en extra gång, och kliar honom på ryggen extra länge när jag försöker sova.
Jag åkte också skidor för första gången. Vilket slutade med smärta i kroppen, och några blåmärken.

Det blev vår, jag fyllde sexton. Kalla strandpromenader i mörkret, Mats åkte till Mellerud, vilket resulterade en ensam Josefine som väntade på att han skulle komma hem. Fina sms. Jag struntade i mitt brunröda hår och gjorde blonda slingor i stället. Flera fina sms. Ystad crusing. Mats kom hem, Josefine blev glad, Mats fick en överraskningsfest. Josefine blev full.

Sommaren och solen kom. Jag slutade nian, började blogga. Hade ett ensamt, varmt sommarlov som jag sov bort. Jag bakade. Såg solnedgångar på Hammarsbackar. Badade i havet, solade och brände mig. Sena men varma sommarnätter. Marknader, Malmöfestival. Köpte mina första fiskar som dog efter tre dagar. Jag och min syster såg Kristoffer Appelquist på en resturang i Åhus. Började ny klass, träffade nya, underbara människor. Fick tillbaka kontakten med gamla vänner, förlorade kontakten med gamla vänner. Min syster flyttade.

Höstlöven föll och allting kändes tungt. Winnerbäck blev min gud. Jag blev helt plötsligt väldigt djup. Mats och jag bastade. Läxhögen växte sig större och större. Jag lärde mig älska vitlöksbröd, som jag så länge tyckt så illa om. Jag fick låna ett större akvarum av Mats, som jag långt om länge fick fiskar i. Jag höll mig för mig själv och började skriva noveller och liknande. Jag och Bea längtade till studenten. Jag saknade saker som inte längre var på samma sätt. Jag tog vaccinsprutan och slutade att äta frukost. 15st i vår klass fick IG på ett matteprov.

Snön föll när vintern kom, och jag försov mig så många gånger när jag skulle till skolan. Sov hos Bea för första gången. Såg inspelningen av Robins, fick ångest, köpte en skinnjacka för 1500:-, som pappa betalade. Det blev mörkare, och jag började att längta till sommaren. Jag blev innesnöad. Badade i utomhusjacuzzi, åt massor av julmat. Åkte till Malmö och köpte hur mycket kläder som helst. Nyår hos Bea!
Det blev ett nytt år.








2010, i can't wait.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0