det är inte jag, det är en sjukdom

idag vaknade jag väldigt morgonpigg hos Mats, som däremot inte var så pepp på att gå upp en timme tidigare bara för att jag skulle det. det var soligt, vindstilla och väldigt varmt. en perfekt dag att vara i malmö på studiebesök. vi besökte ett bokförlag som gjorde läroböcker till skolor osv. det sög.
vi besökte även Kvälls Posten, vilket var lite roligare. En reporter på tidningen sa att jag var lik Lisbeth Salander(Noomi Rapace). då dog jag lite. jag ser verkligen inte ut som henne, hur mycket jag än skulle vilja.

Dagens bästa, kortfattat.
När jag matade duvan Jörgen med bröd, direkt från handen.
När en uteliggare kom fram och sa att "Jörgen" var en hona.
När Sofia blev jättedörädd för tåget vårt tåg mötte. (på spåret bredvid, naturligtvis) det mötande tåget körde väldigt fort att det gungade i vårat tåg.
När shock-hunken sa att jag hade en najs "skinnpaj".
När Julle somnade på Kvälls Posten. Två gånger!
0st- och skinkbaguetten vi fick till lunch.
När reportern jämförde mig med Lisbeth Salander

Jag (smize-ar) VS Lisbeth Salander. Finns likheten där? Tveksamt.↓



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0