Tisdag.

Igår hade jag massor med planer för idag.
De planerna försvann när jag vaknade 12.11 efter att ha snoozat sen 9.30
Ikväll ska jag alltså lägga mig i sängen senast halv ett för att gå upp klockan tio.
Förresten hade jag inget ägg iheller, så någon äggmacka blev det inte. Det fick gå med skinka och gurka istället.

Ja, dagen började med samma rutin.
Starta datorn, öppna till uterummet, sitta vid datorn, äta frukost, se på tv, sitta vid datorn igen.
På eftermiddagen hamnade jag dock ute i en solstol, där jag sedan satt en bra stund och bara njööööt.
Men jag blev rastlös en gång var tredje minut ungefär. Jag sprang till garaget och startade radion, jag pratade med älski i telefon, jag hoppade studsmatta, etc etc.
Sen fick jag för mig att jag skulle hämta en sladd till min mobil och höra på radion ur den istället. Pappas radio i garaget hade skitdålig teckning eller vad det heter, så det skorrade hela tiden.
Jag gick in, och sen kom jag inte ut igen.
Jag glömde likafort bort att jag skulle ha sladden, så jag gick upp och hämtade min systers dator och satte mig i teverummet och letade upp receptet på cupcakes och översatte det till svenska. Sen stannade jag där en stund.
Efter ett tag kom jag på att jag solade där ute, så jag fick sätta mig där igen.

Tjugo i fyra var det Simpson, ännu mer Simpson, och sen kom min syster hem.
Sen kom morsan hem, och efter det kom pappa hem.
Vi ser på tv, de lagar mat. Lax, nypotatis och sås. MUMS!

Efter maten fick jag för mig att jag skulle cykla. Det var ju jättenajs väder och det blåste ingenting.
Jag plockade fram min gamla cykel som jag inte hade använt på ett år, och sen cyklade jag.
Det gick lite trögt, men det berodde på att mitt hjul hade lossnat. Haha!
Jag fick hoppa av cykeln och leda den hem. Jag hade dock inte kommit mer än 200 meter bort.
Jag tog min systers cykel istället, så cyklade jag en stor runda.
När jag kom hem satte jag mig vid teven och syrrans dator och fick hjälp med hur mycket 8 ounces var.
Vi slog upp det på Tyda.se och det stod   Ounce = Gnutta.
Alltså ska jag ha åtta gnuttor smör i mina cupcakes. Hahah!
Men det stod också att 1 ounce var ungefär 28,35 gram, så det blir säkert bra.

Nu ska jag gå och duscha, och sen ska jag hälsa på John blund.
Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0