jobb och sånt, ni vet

min blogg har mest bestått av text-bilder de senaste dagarna, men de har beskrivit så himla bra, helt enkelt.
i fredags blev jag intervjuad av en snubbe ifrån Ystads Allehanda som fick tag i mig på arbetsförmedlingen och idag publicerades det i tidningen. (ni kan läsa reportaget här.)

idag träffade jag också min jobbcoach.. det var kanske det största skämtet jag har varit med om. jag ska sitta framför en dator varje vardag i sex veckor, 9-15, och söka jobb. det är obligatoriskt. jag förstår inte hur det ska kunna hjälpa mig. det är ju det jag håller på med här hemma. det kändes verkligen som en bortkastad dag. 

jag hoppas dock att det inte varar särskilt länge. det ringde någon till mig idag som sa "Hejsan, jag såg dig i tidningen idag och jag skulle vilja ha dig som kollega!" jag ska träffa henne på torsdag. jag hoppas verkligen att det kan bli något av det. jag orkar inte med hur många dagar som helst hos den där jobbcoachen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0