Måndag.

Så börjar man blogga som nästan alla andra.

Gick upp 12.04 idag. Det måste verkligen bli en ändring på det, annars kommer jag att sova bort hela sommarlovet. Precis som alla andra sommarlov jag någonsin har haft.
Jag öppnade dörren till uterummet. Det var säkert 30+ där. Helt skönt. Sen satte jag mig vid datorn och kollade om någonting spännande hade hänt, och det hade det.
En timme senare kände jag att det var dags för frukost. Två grova mackor med äggvitor på.
Jag satte mig vid teven med mina mackor och tittade på Ronja Rövardotter på TV4 film. Sen fastnade jag helt enkelt där till tio över två.
Efter frukosten och Ronja hamnade jag återigen framför datorn där jag satt i ungefär en timme. Pratade med älski på msn, spelade tetris, lyssnade på musik. Precis som jag alltid gör.
Klockan tre gick jag ut och la mig på gräsmattan och tänkte att jag skulle bli lite solbränd.
Det blev jag inte.
Jag låg där i 35 minuter. Gräsallergi, hej och välkommen.

Jag gick in och tittade på Simpson istället.
Min syster kom hem lite över fyra och gjorde mig sällskap. Morsan och pappa kom hem vid halv fem, sen stod vi alla i köket och pratade medans de gjorde mat.
Ohja, vi är sociala.
Sen åt vi hemmagjorde köttbullar och makaroner. Vilket är typ, det bästa som finns, ever!
Resten av kvällen bestod av dator, Two and a half men och en raggarrunda med vår Buick som pappa hade skruvat/tvättat på.

Imorgon tänkte jag gå upp klockan tio, äta grova mackor med äggvitor, gå en runda, kolla upp ingredienser till onsdag eller torsdag då jag ska ta mig i kragen och baka för en gångs skull!
Ska kanske möjligtvis in en runda om till Ystadfestivalen bara för att träffa gamla skolkamrater som skulle dit.
Men det får vi se. Kanske om någon vill följa med mig.

Detta året ska jag göra någonting av mitt (kanske) sista riktiga sommarlov innan jag (kanske) börjar med ett sommarjobb till nästa sommar.

Nu tänkte jag krypa till sängen. Fast gå är lite lättare.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0