uppdatering igen, lite senare.

Hejhej allihop. Har inte så mycket att berätta, på samma gång som jag har allting att berätta! 
Allting händer ju i skolan och jag har inte mått såhär bra på länge! Herregud vad roligt vi har det. Trivs så himla mycket med livet trots att jag måste ta tåget 6.22 ifrån köpingebro. Några dagar förra veckan gick jag så sent från Mattias hus att man hörde bommarna gå ner innan jag korsat tågspåret, så jag fick springa, heheh. Tokigt. Morgongymnastik på morgonen är ju roligt.. Men idag gick jag upp 5.10 så att jag kunde köra hem till pappa (från Mattias) och byta min kjol som jag hade på mig, till ett par shorts. Så jag satt och drack oboy när pappa gick upp klockan 6, sen körde jag till Ystad och tog tåget där ifrån 6.32 istället. Jag lever livet alltså.
 
Några dagar i veckan har jag dessutom jobbat direkt när jag kommer med tåget från Malmö till Ystad. Har varit långa dagar, men samtidigt har det kännts tomt när jag inte har jobbat efteråt. Som om jag fick så mycket fritid att jag inte visste vad jag skulle göra med den, och kunde lika gärna gått och lagt mig direkt klockan 18. Men det har jag inte gjort förstås. Någon måtta. 
Vad annars då? Pluggar bakterier för tillfället, försöker hitta praktikplatser. Har fått praktik på Store Thor i Ystad hela september, så det blir najs iallafall! Ska bli spännande att vara på en riktig restaurang. 
Vi har hållit på en del med kallkök den senaste veckan. Sallader och skit. Riktigt svårt. Obehagligt också när man läser om bakterier och vilka som kräver upphettning för att dö. Blä. Man blir lite arbetsskadad, haha!
 
Den här veckan ska vi grava lax, göra hovmästarsås, räkmackor, lägga in och steka sill. och lite annat jag inte minns. 
Nu kastar jag in lite bilder för att, ni vet, jag gör alltid det. Återkommer med lite mer uppdateringar snart hoppas jag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0