tråkig tjej

Hej igen! Tänker för en gångs skull inte dra den där "sorry för jag inte uppdaterar"- valsen. Eller? Jo. FÖRLÅT!
 
Det har hänt så mycket, men gud vad dåligt minne jag har egentligen. Det märkte jag när jag praktiserade på restaurangen "En gaffel kort" i Simrishamn och jag skulle föra en loggbok över vad jag gjorde om dagarna. När jag kom hem på kvällen hade jag inte en susning om vad jag hade pysslat med på dagarna. Galet. 
Nu är iallafall de tre veckorna slut. På både gott och ont. Började praktiken lagom till att de skulle börja med sin nya meny, så det blev lite kaos eftersom de knappt hade koll på läget själva. Men mycket hackande iallafall! Fick en insikt hur det kan vara att jobba i kök på en restaurang. Jättemysigt. 
Så nu får ni åka en sväng till En gaffel kort i Simrishamn och äta deras fantastiskt goda hamburgare! Eller lite olika smörrebröd som de serverar på lunchen. De gav mig och en valfri vän en hamburgermiddag en dag i sommar också, som tack för praktiken. Hur fint?! 
 
Och mitt i den här röran blev jag moster? Det är faktiskt finare än en gratis middag på En gaffel kort. Typ, 
Så himla gullig lillan är. Orkar inte vänta tills hon börjar känna igen mig och göra roliga saker istället för att bara suga tutte och leka potatisklump. Tråååkiiigt. 
 
Såå, nu har jag tre dagar ledigt. Eller två kvar.. Egentligen har jag två veckors sommarlov men ska jobba alla dagar nästan. Phuu, vill också sola och bada. Fast det gjorde jag dag. Ser ut litegrann som en kokt kräfta. Men oj så skönt det var. 
Efter stranden åkte jag, Mattias och hans bror till affären för att handla lite maaaud som jag skulle få äran att laga till. - Grillad fläskytterfilé med egen hittepå-marinad, klyftpotatis och whiskeysås. Dog goda-mat-döden. Och Mattias hade bakat kladdkaka med vispad grädde och frusna bär. Orkar inte ens. 
 
Nu har min kropp lite blandat humör för först fryser jag, sen är jag tokvarm. Blö. Man lär sig aldrig att man inte tål för mycket sol.
 
OH! Förresten så köpte jag de där svindyra skorna jag pratade om. Men nu vill jag inte prata mer om det. Dyra, men fabulösa!
 
BILDREGN!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0