mitt 2012

Januari
Jag började år 2012 med att försöka hitta studentklänningar och skor. Allting handlade om studenten, varje dag som gick var en dag närmre. Vi fick reda på vilken tid vi skulle springa ut på trappan och var hur pirriga som helst. Längtanlängtanlängtan.

Februari
Jag och min syster ringde in till radio active och vann två biljetter till Öja nattkrog, låg bakis i soffan hela dagen efter med en kattkorv på magen. Tänkte mycket på projektarbetet som skulle vara klart i maj. Men det förblev tankar, jag hade ju gott om tid kvar. Ingen stress. Fick Korven, Skinkan och Sture kastrerade och var hur orolig som helst. Korven var sjuk några dagar efter för att veterinären gav henne för mycket sömnmedel. Studentmössorna kom och vi fattade inte. Galet. Mina flickor och jag fixade ett överraskningskalas för Bea, och hon blev sjukt överraskad. Jag och Björö trodde att vi träffade Peps Persson på krogen i Ystad, men det visade sig bara vara en gammal gubbe som tyckte om öl. Jag gjorde min första tatuering - Just breathe.

Mars
Slackade i skolan, drömde att jag glömde studentmössan, orkade ingenting. Bokade studentresan med mina flickor - TURKIET! Spenderade pengar på kläder, bikinis och massa trams jag trodde att jag skulle behöva. Jag hittade en studentklänning, bakade scones, kom fram till nästa tatuering, Låg och tänkte på nätterna och lyssnade på Markus Krunegårds nya skiva 24/7.

April
Behövde en förändring, behövde komma bort, behövde någonting mer än vad jag hade. Hade hur mycket läxor som helst, tänkte bara på Turkiet och studenten. Blev singel, beställde sjukt dyra skor ifrån USA, tatuerade mig igen, firade valborg med mina fina vänner.

Maj
Klarade uppskrivningen till körkortet på första försöket. Blev sjukt lycklig över det, några körlektioner senare klarade jag uppkörningen, också på första försöket. Körde till Malmö för att titta på en bil, körde hem med den nya bilen och blev sjukt lycklig igen. Kom på att projektarbetet skulle vara klart snart, kvällen innan kom jag på en sista-minutenlösning och kom undan med ett VG. Hade fotoutställning i skolan och grät med mina flickor för att det var sista veckan i skolan. Räknade ner, varje timme var en timme närmare studenten och Turkiet.

Juni
Spelade ölbrännboll i skolan och kräkte hur mycket som helst. En dag kvar till studenten, pirr i magen, kunde inte sova. Var rädd att jag skulle glömma någonting. Champangefrukost, middag på bröderna M, kramar, skrik, skratt och gråt. Så himla fint. Dagen efter studenten drog jag och mina fem flickor till Turkiet och hade the time of my life. Jag kunde inte haft det bättre. Kom hem till ett regnigt Sverige, började sommarjobba och lovade att lägga upp bilder ifrån Turkiet som aldrig kom upp.

Juli
Jobbadejobbadejobbade och hade det ganska skönt ändå. Brände mig i solen (som vanligt) besökte arbetsförmedlingen och kom på att jag var ganska vuxen nu. Ångest. Beställde tid för tatuering nummer tre, fick en sommar med 28grader. Strandhäng, sena nätter och jordgubbar i mängder.

Augusti
Sommarjobbade så mycket jag kunde innan säsongen var slut. Blev arbetslös, tatuerade mig på foten och gick en hel dag på Malmöfestivalen dagen efter och dagen efter igen. Såg min älskade Kapten röd och Melissa Horn, längst fram i publiken. Drog till Bakken för att fira min systers födelsedag och fick komma in på bar á bar fastän det var 20 årsgräns. Korven kom hem igen efter 2 månader ute på upptäcksfärd och jag släppte aldrig henne ur sikte igen.

Spetember
Blev trött på att sitta hemma varje dag, kollade på teve, klappade katterna och drygade.

Oktober
Träffade världens finaste kille, såg på hela första säsongen av Walking dead och fastnade helt och hållet. Blev intervjuad av en snubbe ifrån Ystads Allehanda, fick en jobbcoach och trodde att allting skulle bli bättre. Istället blev det som ett fängelse att sitta framför datorn och söka jobb 9-15 varje dag hos coachen. Ångest.

November
Amanda bjöd på Halloweentjejkväll och skrämde skiten ur oss alla. Jag klädde ut mig till zombie såklart. Åkte till Emporia och spenderade hur mycket pengar som helst där. Insåg att det snart var första advent och det var overkligt.

December
bloggade ingenting, fick timaställning på Ystads Spa och Konferenshotell, såg snön falla, julafton, nyår och första januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0