blogglista för att jag vill komma med något nytt

Lovar du att vara ärlig?: Jajemen!! Bring it on.

Du heter: Josefine (Sara) Ingvarsson

Smeknamn: Josse eller Ingvar

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Har en hel låtlista på spotify med låtar jag hör på när jag är ledsen.

Beroende av: Godis, katter och kramar. Och musik. Och Teven och datorn. God mat.

Vad tror folk om dig?: Jag vet inte riktigt, de tror väl att jag är en riktig hårding som äter små barn och sånt.

Stämmer det?: Att jag är en hårding ja! Men jag äter inte barn.

Vad får du oftast komplimanger för?: Folk brukar påpeka att jag är så liten, men på ett positivt sätt!

Vad säger du för att imponera på någon?: Jag tror att jag försöker verka riktigt cool! Säga grymma saker.

Hur imponerar man på dig?: Humor imponerar på mig. Jag älskar folk som får mig att skratta!

Brukar du skratta för dig själv?: HAHAHAH, ja.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Är de fritt fram o komma upp :)"

Var bor du?: I en liten byhåla utanför Ystad.

Trivs du där?: Ja, det måste jag nog säga att jag gör.

Äger du några converse: Jajemen! Ett par turkosa och ett par som var rosa, men nu är de gråa och ihåliga..

Sprit, cider, vin eller öl: Cider.

Brukar du bli för full: Nej, inte ens när jag siktar på en sådan riktigt fylla blir jag för full. Trist.

Vad har du för mobil operatör: Tele2

Är du allergisk mot något: Jag är allergisk emot nötter.

Hur svarar du i mobilen: "Jiiiahallå" eller "Hej det är Josse" beror på vem det är.

Vem ringde du senast?: Mats tror jag.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Någonting om någon enkät vi fyllde i i skolan för längesedan.

Antal timmar sömn inatt: Sju eller åtta tror jag.

Sov du ensam: Nej.

Brukar du komma i tid: Det beror på till vad. Men jodå, för det mesta är jag i tid.

När mår du bra: När jag är med folk jag tycker om.

När blev du fotad senast: I fredags i parken.

Hur känner du dig nu: Trött och lite kramig.

Vanligaste färg på dina kläder: Grå, vitt eller svart. Men jag har mycket färgglada kläder också!
Vad tycker du om fötter: Jag tycker nog inte så himla mycket. Fötter är fötter liksom.

Vad saknar du: Jag saknar Mats.

Hade du en bra kväll igår: Ja, det hade jag verkligen!

Favorit dryck på morgonen: Oboy!

Rakar du benen: Ja, men inte allför ofta. Det tar så lång tid.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt 01.00 - 02.00

Är du blyg?: Ibland kan faktiskt även jag bli lite blyg.

Sysslar du med någon idrott: Nej, men jag har dansat. Kanske ska börja me det igen.

Vill du hellre ha mail än brev: Brev är ju så himla oldschool! Trevligt.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Jag vet faktiskt inte.

Har du spytt offentligt: Ja, det har jag nog gjort.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Jag skulle nog gått ut och raggat massa tjejer!

Är du nöjd med ditt liv: Ja, det är jag!

Är du bortskämd: Lite ibland kanske. Det är inte många som får en bil av sina föräldrar liksom.

Vad gör du i morgon: Jag måste nog börja packa inför Alanya. Bråttom!!

Vad är det värsta du vet?: Spindlar och myror och andra äckliga insekter. Usch!

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Inte särskilt mycket. Kanske en hundring eller så.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Någon kändis som gör något bra för världen.

Vad längtar du till?: Studenten och Alanya.

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja, det tror jag verkligen att jag har.

Vad använder du för shampoo?: Head and Shoulders.

Vad är det finaste du fått?: Kanske mina grodor. Det är något av det finaste iallafall.

En speciell dag du minns: Det är ju svårt att bara ta en dag jag minns. Jag minns många speciella dagar.

Hur gammal är du: 19 år!

Tycker du om någon just nu: Ja, det gör jag.

Du samlar på: Äsch, jag är jag ingen samlare.

Gröna eller röda äppeln: Röda! Helst med lite gult i.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Min syster eller Mats.

Gillar du golf: Jag är en riktig baddare på minigolf.

Vilken tid gick du upp idag: Mats väckte mig väl vid 9, men jag gick upp typ 10. hihi

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja.

Har du strumpor på dig nu: Ja, raggsockar. Myyys!

Är det okej att gråta: Det är väl klart det är okej att gråta. Kan man så ska man.

När grät du senast: Det var nog två eller tre dagar sedan.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa en nakenkatt, tanka bilen, ge bort en peng till mina favoriter.

Bär du glasögon eller linser: Jag har glasögon men jag använder dem inte. Hahaha..

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, det är inte alls viktigt. Sålänge det sitter snyggt!

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Mellan 10.00 och 12.00.

Har du piercing: Jag har piercing i naveln, tungan och näsan. Jag vill ha i bröstvårtan, men jag är för feg..

Vill du gifta dig: Det låter så gammaldags att vara gift. Jag föredrar att bara vara förlovad.

Vill du ha barn: Ja, det tror jag. Men inte just nu!

Solar du ofta: Jag solar i solarium. Försöker väcka mina pigment nu till Turkiet.

Är du bra på att laga mat: Relativt bra på att laga mat.

Är du flygrädd: Jag vet inte, det får vi se om en vecka!!

Hur vig är du: Inte alls vig. Kan knappt röra vid mina fötter med raka ben.

Är du musikalisk?: Nja, sådär. Jag kan sjunga litegrann, spela lite instrument och läsa noter. Har kunnat, ehe..

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten eller läsk.

Vilken är din favoritglass: Chokladglass eller Jordgubbsglass. Kulglass då alltså.

Tror du på ett liv efter döden: Jag vet faktiskt inte. Jag tror på någon sorts andlighet. Att man finns kvar.

Tycker du om sushi: Jag har faktiskt aldrig ätit sushi om jag ska vara ärlig.

Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn eller chips.

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja, vi bor allihop tillsammans som en enda stor familj!

Har du tandläkarskräck: Nej, men jag brukar ligga och spänna mig när hon rotar.. usch

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kväll. Är pigg på natten och trött på morgonen, alltid.

Vilken ögonfärg har du: blågröngul i en mix liksom.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja.

Biter du på naglarna: Nej, men jag önskar att jag gjorde det. Det är vackert med korta naglar.

Röker eller snusar du: Nej, ingetdera.

Har du skrivkramp nu: Nejdå, det här är kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0