mitt 2011

Januari.
I januari fick jag upp öronen för finaste Taylor Swift och tänkte att det hade varit fint att permanenta sig. jag drömde att jag åt hamburgare med Dan Ekborg och artisten Petter. januari var en grå månad som blev lite färggladare av hembakad fika på fotolektionerna och Sex and the city-boxen jag köpte för 700 riksdaler.
Februari.
jag och mats firade två år tillsammans hemma hos mina föräldrar där vi åt fruktsallad och såg på melodifestivalen. det blev vår. jag försökte plugga på psykologin en fredagkväll fastän det var helt onödigt. jag sumpade provet och hela psykologikursen. vi och våra grannar hyrde en badtunna tillsammans, och där satt vi utomhus i minusgrader. spenderade alla hjärtans dag framför sex and the city med blåbärspaj.
jag och två av mina vänner lekte frisörsalong och jag bestämde mig för att permanenta mitt hår efter det att jag blekte det. färgen blev rätt och fluffet var fabulous, men det tråkiga var att jag blev skallig efter ett tag. sen hade bea artonårsfest.
Mars.
jag gick till apoteket för att köpa b-vitaminter i hopp om att håret skulle sluta ramla av. julia och jag fick praktikplats på BUFF- filmfestival. det var både de bästa och sämsta veckorna i mitt liv. jag såg slut på alla sex abd the city-avsnitt och jag blev sjuk. kände mig som en lögnare när jag sjukanmälde mig till praktiken hela veckan och de inte trodde på att jag var sjuk. jag gjorde pannkakor men glömde äggen. jag fyllde arton, drog ut på krogen och beställde tid för piercing och ville raka av mig håret.
April.
jag hade min artonårsfest. fick ångest för att jag hade så mycket som skulle göras. jag piercade septum i malmö och kära julia följde med. jag åt frukost utomhus i bara t-shirt och shorts. jag började fundera på vad millitärbasen area 51 egentligen dolde i sina hemliga hus. drack öl på möllan, åkte til skånes djurpark, cyklade till kåseberga.
Maj.
firade valborg hos amanda, piercade tungan i malmö, det började bli sommar på riktigt. fick mycket läxor, skrev ett hyllningstal till mamma, jag blev biten av mats orm, vilket spädde på min rädsla för ormar. gav bort mina fiskar, la ut akvariet på blocket och skaffade ett större terrarium till mina grodor. sen klippte jag av allt mitt hår.
Juni.
sålde jordgubbar för jordgubbsjanne, såg på big brother och åt kladdkaka med jordgubbar. hade överraskningskalas för sofia och julia hade med sig världens godaste chokladtårta. röstade på peter i big brotherfinalen och drömde att jag sålde jordgubbar. såg på sex and the city-boxen igen, dog på midsommarkalas hos evelina och dagen efter erbjöd min chef mig 1000:- för att ta mig till borrby och jobba eftermiddagen eftersom han som skulle jobba egentligen var för bakfull. jag tackade nej (var så himla trött) så att han fick faktiskt pallra sig till jobbet. vi sa hejdå till finaste Kaycie som skulle åka hem till Kanada. jag och mats åkte till ystadsdjurpark.
Juli.
fick tio kronor i dricks på jobbet så jag köpte mig en lott och vann tio kronor. tänkte att "när blev det artonårsgräns på lotter?" vi drog på minisemester till blekinge och jag fick upp öronen för kapten röd. tänkte att jag ville pierca mig på flera ställen, åkte till sjöbomarknad och sov hos julia. sålde jordgubbar, var på tjejkväll hos bea där jag kräkte hela natten utan någon anledning. rensade ut gamla kläder ur min garderob. såg bridesmaids på bio och skrattade så himla mycket.
Augusti.
jag töjde min septum till 2.4mm, hade tjejkväll, sålde jordgubbar, gick på 20-års fest, drog till öja. beställde en iphone och allting kändes tungt. åkte till bakken med familjen, städade skafferiet och kryddhyllan med mamma. skulle sälja jordgubbar, men slapp för de tog slut. såg på nofx på malmöfestivalen. så himla bra!11111 började skolan och redan första dagen diskuterade vi vart vi skulle ha champangefrukost och sådär. jag längtade något galet. köpte lilla Packie, piercade tragus, köpte ett par vita jeans som jag skar hål i och sprayade med sprayfärg.
September.
gick på 18-årskalas, såg på bio med mina fina flickor, drunknade i läxor, klassfest. tänkte att "det löser sig, det fixar sig" började dansa på friskis och svettis. gick på fest i malmö och åt potatissallad på tåget hem. piercade naveln, beställde studentmössor och kände att SNART ÄR DET DAGS! fick en stor säng, köpte en ny dator och fick penga-ångest.
Oktober.
ångestångestångestångest och mera klassfest, blev kaos i huvudet, blev så himla trött på skolan, började på projektarbetet, köpte en peruk. klädde ut mig till Avril Lavigne och fick höstångest.
November.
täkte på att tatuera mig, drog till lalandia, påbörjade fyra veckor av praktik som var de finaste veckorna på hela hösten. tänkte mera på tatueringen och gjorde färdigt mats 20-årspresent. hade mys med julia hos sofia. fick en liten julkänsla när det var frost utanför fönstret en morgon, men den försvann snabbt. hade bara 200 dagar kvar till studenten. firade johannes ute på krogen, såg på avatar och gick på julskyltning. sen var det första advent.
December.
försökte få ordning på livet, fick en räkning på 405:- för en lånebok jag inte lämnat tillbaka. såg beck på teve, firade pappa, åt tårta. julia flätade i några dreads i mitt hår. fick prioritera läxor framför nöjen, dansade bort bekymmer på öja. gick till skolan och insåg att inga av mina vänner var där. julstädade så det stod härliga till. såg på kalle anka med Korven och Tott på julafton, fick någon sorts allergi i ansiktet. mellandagsrea, jag slutade tycka om choklad, åkte till tropikhuset i Helsingborg. firade nyår.
2009, 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0