dagens

- är dina jordgubbar svenska?
- ja, det är dem.
- ja det gör ju inget. jag ska ju inte prata med dem!
_______
- de där borta tar bara 25:- litern.
- men mina jordgubbar är godare!
- :)
_______
tant:
 oh, vilka fina och stora jordgubbar du har!

jag: ja, de är väldigt fina!

*tanten går omkring på torget*

tant: har ni sett så fina jordgubbar hon säljer? man måste ju köpa ett par liter!

_______
man: får man ett smakprov?
jag: ja, absolut. visst kan du få det!
man: *äter* OH, VILKeN SKILLNAD! Deras smakade ju inte alls lika gott som dina. jag tar två liter!
kvinna: varför har man en såndär kapsyl runt halsen?
jag: ja, det får man ju ha som man vill. det betyder ju ingenting speciellt sådär.
man: är den av guld?
jag: nejnej, det är bara en såndär som sitter på ölburkar. inget märkvärdigt.
kvinna: ja, man måste ju fråga!
_______
man: jag tar fyra liter tack.
jag: javisst, det fixar jag.
man: oh, har du en såndär fusklapp där du har skrivit ner hur mycket 1-7 liter kostar? gick inte du i skolan?
jag: jodå, men det underlättar ju en hel del, och så sparar det tid!
man: men vad händer om någon vill ha åtta liter? det har du ju inte skrivit ner.
jag: då får jag räkna ut det.
man: vad blir det då?
jag: *tänker* jag vet inte. : (
man: men, vad blir det?
jag: 270..
man: vad blir det??
jag: 270.. : ((
man: det blir ju 4 liter + 4 liter.
jag: .. 270?
man: 240:- ..
jag: jag blir så ledsen..
barnbarn: hihihihihihih


och typ 100 andra konversationer som jag inte minns just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0