010110

Nyår 2009-2010.

Bea hade lagat fantastisk mat till oss. Vi sjöng snapsvisor, blåste i party-trumpeter, spelade nintendo Wii, skrattade, skrek och en hel del andra grejer som jag inte kommer på riktigt just nu.
Klockan elva gick vi ut. Det var fruktansvärt kallt och inte en enda Sjöbo-bo var ute. Förutom några snubbar som hade en gas-tuta, och några i en orange bil som spelade hög musik och körde som om de hade stulit bilen.
Vi gick runt och sjöng, frös och undrade vart alla människor hade tagit vägen. Lite i tolv ställde vi oss på en gräsmatta och såg hela Sjöbo skjuta raketer, skrek gått nytt Hår till alla vi såg, kramades, nyårspussades, skjöt raketer och drack frusen champange med isbitar i.
När vi stod där och såg på raketerna kom några människor och höll oss sällskap. De skulle naturligtvis också skjuta raketer, men lyckades inte lika bra som vi. När en raket åkte i luften tändes plastpåsen med alla raketerna också. Raketer flög till höger och vänster och killen som höll i påsen släppte inte i det första taget. Lyckligtvis släppte han plastpåsen efter ett tag, och ingen skadades utom hans hand, som förmodligen blev väldigt varm.
När vi hade sett klart på raketerna, och Sjöbo hade slutat skjuta som värst, följde vi med de upp. Där skulle två killar börja laga makaroner, och snart ville alla ha makaroner. Själv smörade jag till mig några varma makaroner med för lite ketchup, och ett täcke eftersom nästan hela jag var frusen till is.
Vi var hemma hos Bea igen kvart i tre, och då skulle Bea och Jojjo äta köttfärsfyllda paprikor med ris och städa lite innan vi gick och la oss. Jag hade inte tinat ett dugg, utan satt återigen med ett täcke virat runt mig.
Bea, Jojjo och jag somnade fint i sängar och madrasser klockan halv fem, och vaknade inte förrän kvart i tolv, då vi åt frukost. Sen gick vi och la oss igen.

Med andra ord; Min bästa nyår änsålänge.




Creds till Bäa, för att hon är bäst.
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0