ett välserverat styckmord

Idag på samhällskunskapen pratade vi om att två svenska soldater hade blivit skjuta nere i Afghanistan, och jag dog lite. Jag är 100% emot krig och våld av alla möjliga slag. Att civila människor dör på grund av en konflikt mellan två länder är ju bara sorgligt. Varför kan man inte prata och diskutera saker istället för att dra till med drastiska åtgärder, som att starta krig, och därmed riskera oskyldiga människors liv. Varför skickar vi ens ner Sveriges soldater där? - Jo, för att hjälpa afghanerna, och riskera sina egna liv. Det är klart att man ska hjälpa dem, men det är så frukansvärt onödigt att riskera sina liv bara därför.
Jag kom på den ultimata lösningen. Diskutera och prata om problemen istället, så dör ingen. Bra va?

Oh, jag vet inte. Jag blir bara så förbaskat arg på krig och våld.


Kommentarer
Postat av: QB

.... Josefine lilla, det hela börja med att man diskutera om problemen, sen uppfann någon vapnet, då när man diskutera, och den andra inte höll med, så sköt man personen.. och idag skjuter dumma människor på dom som inte håller med. och det ända som löser ett krig... är att skjuta tillbaka. tyvärr. men så är det. S k j u t a t i l l b a k a !

2010-02-28 @ 23:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0