en vanlig jävla muffin

efter att ha sovit till tolv och sedan legat i soffan i morgonrocken hela dagen ryckte jag upp mig vid fem-tiden. jag gick och duschade, åt varma mackor.. och sen, mina damer och herrar, gjorde jag muffins. eller ja, de står i ugnen just nu och gottar sig.
jag förstår aldrig varför jag alltid lägger i för mycket smet i själva formen. jag vet ju att muffinsarna expanderar i ugnen.

Jag tog receptet och bilden från Johanna's blogg eftersom hennes muffins såg mycket bättre ut än vad mina gör.. men bytade ut kakaon till smält choklad istället. och jag har ingen aning om vad hon har lagt på sina muffinsar på bilden. Haha! Dessutom blev mina muffinsar brända. : ((
YUMYUM

100g smält smör
2 ägg
2½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver

Smält smöret. Vispa ägg och socker. Tillsätt de andra ingredienserna. Blanda. Tillsätt de smälta smöret. Blanda. Fördela smeten i formar. Ca 200 °C i 10 min.


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha, jag tackar för de. :D

P.s. Det är vit choklad som ligger på muffinsen. ;)

2010-04-08 @ 20:22:59
URL: http://jojjiizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0