mats bloggar

Hej. Inatt har vi sovit i stora sängar. Det var faktiskt oväntat illa. Jag var helsäker på att det skulle vara superbra. Man hade stor plats, 2 täcken, massa kuddar. Det var kallt och inte alls lika mysigt som det är att sova i en liten säng. Så, sov i små sängar! Vi har precis ätit frulle och bestämde oss för att basta lite. Det är ju ändå pisseväder, då får man basta. Medans josefine bråkade med datorn och mobilen så städade jag ur bastun. Det är nog ett rätt vanligt fenomen i sverige. Att man har bastun som ett förråd. Men det gick ju faktiskt bra ändå. Nu väntar vi bara på att bastun ska bli varm och sen är det bastubad!


Något att tänka på:
En bastu, flera...?

Bastuarer?
Bastusar?
Bastu?
Bastus?
Ja vad säger man? Själv tror jag det är ett kryphål i det svenska språket. Nu har jag minsann bloggat färdigt.
Ajöken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0