Gud är en låtsaskompis för vuxna.

Det är så mycket som händer just nu. Jag känner att jag har ingen tid för att vara för mig själv längre.
När man gjort färdigt väntar tre andra saker på att bli påbörjade, gjorda, färdiga. När man tror att nästa vecka blir lugnare, då blir det helt utan förvarning ännu jobbigare.
När man tänker att till helgen, då ska jag vila ut ordentligt. Då, allting på en gång. Ingen vila där inte. Snarare tvärtom.

Det är så mycket jag vill ha tid för, så mycker jag vill hinna med och göra för min egna skull, för att jag ska kunna må bra. Istället lägger jag allt förmycket energi på sånt onödigt, som ändå alltid blir något halvdant i slutändan. Som till slut glöms bort. 

Jag är så fruktansvärt trött att jag bara kunde slänga mig i sängen och somna så fort jag stängde ögonen.
Det är något som äter upp all min energi. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad, men det är lite av varje.
Klockan nio är det House, sen tänkte jag lägga mig i min sköna säng och bara glömma allting. Jag ska slappna av riktigt ordentligt, och för ett tag glömma allt som suger kraften ur mig.
Imorgon åker sovmorgonen ner i soptunnan och ersätts med ett omprov i matte som jag säkert inte kommer att klara imorgon iheller.

Jag lovade mig själv att jag inte skulle skriva ner några svordomar i min blogg.
Men jag blir bara så jävla trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0