God Jul

Jag har aldrig gillat uttrycket "God jul". Jag drar mig väldigt mycket för att säga det, det känns liksom inte alls rätt i munnen när man säger det.
Iallafall så är det Julafton, vilket också är en högtid jag inte precis älskar. Man ska köpa paket, man ska göra det, och det. Det är inte så att jag är snål, utan att jag har något så fruktansvärt dålig fantasi. Jag vet inte vad jag ska köpa. Dessutom känner jag mig lite dålig när jag får julklappar. Mats julklapp blev försenad, och då känner jag mig lite dåligare.

Jag vaknade hos Mats, sen åkte jag till farmor och åt mat. När vi sen skulle köra hem hade mamma glömt stänga av ljuset på bilen, så vi hade minsann ingen ström. Då fick mamma ringa och be Jörgen (en av våra gäster ikväll) att komma och ge oss ström, så vi hann se det sista av Kalle Anka.

Om en kvart kommer våra gäster, bland andra en stor hund vid namn Grace, som är med i Wallander-filmerna. Jag undrar lite hur Tott ska hantera det. Det kanske blir lite som Piff och Puff och Pluto i granen. Haha!


GOD JUL.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0